Isikuandmete töötlemine
Veebilehe külastamisel piirduvad külastaja kohta kogutavad ja säilitatavad andmed:
- kasutatava arvuti või arvutivõrgu internetiaadressiga (IP-aadressiga)
- kasutatava arvuti või arvutivõrgu internetiteenuse pakkuja nime ja aadressiga
- külastamise ajaga (kellaaeg, kuupäev, aasta)
IP-aadresse ei seota isikut tuvastava teabega. Andmeid kogutakse selle kohta, millist veebilehe osa külastatakse ja kui kaua seal viibitakse. Kogutud andmeid kasutatakse ainult turvatehnilistel eesmärkidel ja veebilehe külastusstatistika tegemiseks, et selle põhjal veebilehte arendada ja külastajatele mugavamaks muuta. Andmeid säilitatakse üks aasta.
Kaitseressursside Amet toimetab kaitseväekohustuslase kohta tehtud otsused ja muud dokumendid üldjuhul kätte elektrooniliselt Eesti teabevärava teenuse kaudu ja saadab need elektronposti aadressil [email protected]. Nii saadetud dokument loetakse kättetoimetatuks 30 päeva möödumisel dokumendi kättesaadavaks tegemisest arvates, kui pole tõendatud dokumendi varasem kättetoimetamine.
Lisaks kasutab amet ka teisi e-kanaleid ning vajadusel edastab dokumente ka lihtkirjaga, väljastusteatega tähtkirjaga või muul haldusmenetluse seaduses ettenähtud viisil.
Selleks et vajalik infot ja kõik olulised dokumendid jõuaksid õigel ajal isikuni, on oluline, et kaitseväeteenistuse veebis oleksid õiged ja ajakohased andmed.
Registri eesmärk on:
Registri eesmärk on kaitseväekohustuslaste, kaitseväekohustust võtta soovivate isikute, kaitseväekohustuse täitmise ning seaduses ettenähtud toimingute ja otsuste tegemise üle arvestuse pidamine.
Andmekogusse kantakse:
- isikuandmed
- haridusandmed
- andmed oskuste ja usutunnistuse kohta
- andmed terviseseisundi hindamise kohta
- andmed kutsesobivuse kohta
- andmed kaitseväekohustuse täitmise kohta
- andmed kaitseväeteenistuse kohta
- andmed kaitseväeteenistuse käigu kohta
- andmed kohaldatavate piirangute kohta
- andmed kirjavahetuse ja haldusotsuste kohta
Ligipääs sinu andmetele on lubatud ainult ametialaseks kasutamiseks. Juurdepääsuõigusega isiku tehtud päringu logisid säilitatakse kolm aastat päringu tegemisest.
Säilitustähtaeg:
Andmeid töödeldakse andmekogus sel ajal, kui sa oled kaitseväekohustuslane. Pärast kaitseväekohustuse lõppu säilitatakse andmeid 50 aastat digitaalsesse arhiivi kandmisest arvates.
Sinu isikuandmeid kasutatakse sulle vastamiseks või pöördumise asjaolu lahendamiseks.
Kui sinu kohta tuleb teha järelepärimisi kolmandatele isikutele, avaldatakse neile sinu isikuandmed üksnes hädavajalikus mahus.
Kui sa oled saatnud pöördumise, kaebuse, vaide vms, millele vastamine on teise asutuse pädevuses, siis edastatakse pöördumine ning sind teavitatakse selle edastamisest.
Sinuga peetud kirjavahetust, kaebust, vaiet ja selle läbivaatamise materjale vms võib kasutada asutusesiseselt töö kvaliteedi ja töökorralduse hindamiseks. Statistikat ja kokkuvõtteid avaldatakse umbisikuliselt, ilma nimedeta.
Kirjavahetuse, kaevete, vaiete jms andmed on seadusekohaselt nähtavad ameti internetipõhises dokumendiregistris ning dokumendi pealkiri on vastav (nt “Kaebus” või “Vaie”). Seda põhimõtet rakendatakse inimeste eraelu kaitseks, kuna sageli pöördutakse KRA poole tundlikel teemadel.
Sinuga peetav kirjavahetus on juurdepääsupiiranguga.
Kui kirjavahetuse või muude dokumentidega tutvumiseks esitatakse teabenõue, siis vaadatakse teabenõude saamisel üle, kas küsitud dokumenti saab osaliselt või täielikult väljastada. Kindlasti kaetakse kinni isiklikud kontaktandmed nagu (e-)posti aadress või telefoninumber, v.a juhul, kui kirjavahetust peetakse juriidilise isiku või asutuse esindajana. Muus osas sõltub juurdepääsu piiramine dokumendi sisust. Võimalikud juurdepääsupiirangute alused on toodud avaliku teabe seaduses paragrahv 35.
Dokument väljastatakse asutusele või isikule, kellel on küsimiseks otsene seadusest tulenev õigus ja põhjendatud vajadus, nt kohtueelsele menetlejale või kohtule.
Kaebusi või vaideid ja nendega seotud kirjavahetust säilitatakse 10 aastat. Selle tähtaja ületanud dokumendid kuuluvad hävitamisele.
Väärteomenetluse läbiviimist reguleerib väärteomenetluse seadustik koos kriminaalmenetluse seadustikuga.
Väärteoteate esitaja andmed avaldatakse teistele menetlusosalistele ulatuses, mis on menetlusseadustikes ette nähtud ning asja lahendamiseks vajalik. Väärteomenetluses ei tagata tunnistaja anonüümsust.
Menetlusalune isik ja tema esindaja saavad materjalidega tutvuda menetlusseadustikes ettenähtud korras.
Amet on liitunud e-toimiku infosüsteemiga. Seda kasutatakse väärteomenetluste läbiviimiseks, sh andmevahetuseks teiste asutustega (nt karistusandmete edastamisel karistusregistrile ja kohtutäiturile).
Seadus lubab väärteomenetlustega seotud asjaolusid avalikustada üksnes erandlikel juhtudel (väärteomenetluse seadustiku § 62). Seda õigust kasutatakse vaid väga tungival vajadusel ja hoidudes asjaosaliste eraelu ülemääraselt riivamast.
Kui isik viib ise menetlusalase info avalikkuse ette, on ametil õigus vajadusel anda oma tegevuse kohta avalikkusele selgitusi.
Jõustunud väärteootsused registreeritakse karistusregistris. Ligipääs karistusregistrisse on piiratud, andmeid saab küsida karistusregistri seaduse 3. peatükis sätestatud korras.
Väärteotoimikut säilitame 5 aastat. Selle tähtaja ületanud toimikud kuuluvad hävitamisele.
- Kandideerimine toimub läbi värbamiskeskkonna TeamDash, mida haldab Recruitment Software OÜ.
- Lähtume sinu avaldatud teabest ning avalikest allikatest.
- Eeldame, et sinu poolt soovitajaks märgitud isikutega võime ühendust võtta.
- Võtame sinult kirjaliku nõusoleku, kui soovime küsida sinu kohta infot su endistest töö-, teenistus- või õppimiskohtadest:
- Sul on õigus saada infot, milliseid andmeid oleme sinu kohta kogunud.
- Sul on õigus meie kogutud andmetega tutvuda ning anda selgitusi ja vastuväiteid.
- Teiste kandidaatide andmeid amet ei avalda.
- Ametnike ja tegevväelaste konkursi kokkuvõtted säilitatakse vastavalt Vabariigi Valitsuse määrusele.
- Mittevalituks osutunud kandidaatide andmeid säilitame vaidlustamistähtaja lõpuni. Kui soovime kandidaadi andmeid säilitada kauem, küsime selleks kandidaadi luba.
- Kandidaatide andmed on juurdepääsupiiranguga info, millele kolmandad isikud (sh pädevad asutused) saavad juurdepääsu ainult seaduses sätestatud juhtudel
Sul on õigus tutvuda andmetega, mida on sinu kohta kogutud.
KRA keeldub andmete tutvustamisest üksnes siis, kui see võib:
- kahjustada teise isiku õigusi ja vabadusi
- takistada kuriteo tõkestamist või kurjategija tabamist
- raskendada tõe väljaselgitamist kriminaalmenetluses
- ohustada lapse põlvnemise saladuse kaitsmist
Sul on õigus nõuda valede isikuandmete parandamist.
Kui KRA-l ei ole sinu isikuandmete kasutamiseks (enam) seaduslikku alust, võid nõuda nende kasutamise lõpetamist või kustutamist.
Sul on õigus esitada ameti otsuste peale vaie või pöörduda halduskohtusse.
KRA-s toimunud isikuandmete töötlemise rikkumisel registreerime juhtunu ja koostame rikkumisteate. Kui juhtunu ohustab sinu õigusi, siis teavitame rikkumisest Andmekaitse Inspektsiooni. Kui rikkumine ohustab sinu õigusi väga suurel määral, siis teavitame sind juhtunust.
Rikkumise toimumise või avastamise hetkest võtame kasutusele vajalikud meetmed rikkumise lõpetamiseks.